Customline Ltd – Dezvoltarea Proiectului si Finantare pentru un Lant de Magazine DIY

<< Precedentul       Urmatorul >>

Customline Ltd este parte a unui grup britanic de constructii-industrie.  Customline a contactat Bridge Europe Consulting in mai 2005 in ideea infiintarii in Romania a unui lant de magazine DYI, in mod special datorita diferentelor de preturi si a oferteia neconforme de pe piata din Romania, calificative identificate de proprietarii Customline.

Principala provocare cu care s-a confruntat Customline tinea de lipsa lor de experienta si oportunitati de networking de afaceri in piata romaneasca.

Am inceput cu un studiu de piata, care a concluzionat existenta unor insemnate lipsuri in piata, existand conditii propice aparitiei unui nou lant de magazine.  Pasul urmator a fost finalizarea unui studiu de fezabilitate care a relevat viabilitatea economica a proiectului, recomandand Timisoara ca locatia primului magazin.  In continuare, am elaborat un plan de afaceri, incorporand viziunea Customline, pe care am adaptat-o la particularitatile pietei locale.

Odata ce conceptul a primit aprobarea clientului, am demarat implementarea.  Am oferit asistenta clientului in identificarea si contractarea locatiei pentru primul magazin din Timisoara.  Am facilitat recrutarea personalului cheie, construirea echipei si alegerea tuturor tertilor implicati in proiect.

Am stabilit strategia noii afaceri in asa fel incat sa asigure de la bun inceput o pozitionare adecvata, cu accent pe succesul pe termen lung.  Un aspect cheie al strategiei noastre a fost cooptarea furnizorilor ca „parteneri” si stabilirea de termeni de lucru corecti pentru ambele parti.  Am realizat selectia de produse, am determinat strategia de stabilire a preturilor, am creat cultura companiei, sistemele si procedurile si toate elementele vitale unei operari line, cu scopul de a deschide 15 magazine intr-o perioada de 5 ani.

Am oferit asistenta clientului in dezvoltarea proiectului, fiind parte din echipa lui.  Am studiat furnizorii locali si internationali si am negociat precontractele pentru marfa din magazine.  Am furnizat chiar si Managerul General pentru operatiunile din Romania, pentru perioada premergatoare inaugurarii.  Primul magazin a fost deschis in Timisoara, in martie 2007, ulterior fiind deschise inca doua magazine in regiune.

Bridge Europe Consulting a reusit sa atraga 1,2 milioane euro pentru finantarea primului magazin.  Am elaborat structura finantarii.  Suntem pionieri in finalizarea unei asemenea tranzactii in Romania si consideram aceasta finantare drept un succes major, in special datorita faptului ca afacerea nu detinea niciun fel de active pe care sa le ofere drept gaj si nici nu avea incheiate contracte de vanzare sau orice alte garantii in fata bancii.  Singura garantie disponibila consta in bunuri imobiliare cu o valoare totala de 350.000 euro.

http://www.brithouse.ro/