GWA Marketing Solutions – Asistenta in Dezvoltarea Afacerii

<< Precedentul       Urmatorul >>

GWA Marketing Solutions este o companie britanica din domeniul marketing-ului digital, ce ajuta companiile sa isi creasca randamentul investitiei utilizand internetul.  Mai precis, ofera solutii online de afaceri, cu accentul pe SEO si Google AdWords.

Proprietar al GWA Marketing Solutions este Geoff Alexander, un marketer online foarte talentat.  Geoff a infiintat compania in 2005 si, de atunci, a creat extrem de multa valoare pentru clientii sai, dar foarte putina pentru el insusi ca antreprenor.  Anterior angajat de o banca de investitii londoneza de prim rang, a renuntat la o slujba foarte bine platita pentru a-si urmari visul de a conduce propria companie.

Sporindu-si constant cunostintele de SEO si, in special, Google AdWords, Geoff devenise un expert in domeniu.  Cu toate acestea, era inca departe de a culege roadele faimei sale.  Asadar, ne-am oferit ajutorul.  Am efectuat o diagnoza a afacerii lui, incepand cu Geoff insusi, un prezentator excelent, carismatic, si cu foarte multe cunostinte in domeniu.  Cu toate acestea, adevarata lui natura nu este aceea de antreprenor.  Geoff este un producator de top, dedicat trup si suflet nevoilor clientilor, livrand cea mai buna valoare posibila.  Conform raportului nostru, avand alta natura decat cea de antreprenor, Geoff are nevoie sa se asocieze cu un antreprenor, daca doreste ca afacerea lui sa aiba succes.  Aceasta a fost recomandarea pe care i-am facut-o lui Geoff.  La putin timp dupa aceasta, s-a inrolat intr-un program de coaching/mentoring oferit de un antreprenor experimentat.  Astfel a „adus” in cadrul companiei caracteristica antreprenoriala lipsa.

Din punct de vedere al afacerii, am concluzionat faptul ca modelul lui de afaceri nu era cel optim si ca strategia de stabilire a preturilor, in special, avea mare nevoie de imbunatatiri.  Pe langa a-i sugera sa ofere training in SEO, i-am sugerat sa isi creasca preturile! Ca o consecinta a acestui fapt, Geoff are acum o sursa alternativa de venituri, derivata din prezentari sustinute la evenimente si coaching si, mai important, genereaza mai multi bani cu aceleasi eforturi, de la aceiasi clienti sau altii similari.

I-am aratat ca tarifele percepute de la clienti era mai mici decat propriile lui costuri.  I-am cerut sa-si analizeze costurile si, astfel, a realizat ca avea costuri mai mari decat sumele primite de la clienti.  Principalul motiv pentru care percepea eronat propriile costuri este faptul ca nu lua in calcul input-urile proprii.  Tinea seama doar de costurile asociate celorlalti oameni angrenati in munca, fara a realiza ca, munca lui proprie aducea, in fapt, cea mai mare valoare in proiecte.   Faptul ca nu isi platea un salariu l-a condus in mod eronat la concluzia ca nu exista costuri asociate cu propria implicare sau ca acestea pot fi ignorate!  Dupa ce si-a revizuit preturile, Geoff si-a pastrat cei mai buni clienti si a atras, in plus, multi alti clienti de calitate.

Lista noastre de sugestii a fost mult mai lunga.  Mai jos, vom vorbi de alt aspect relevant, acela al subcontractarii.  In fruntea unei companii tinere, cu resurse limitate, Geoff se concentra pe a face singur toata treaba.  L-am ajutat sa inteleaga ca nu poate sustine o companie doar prin munca livrata de unul singur si ca are nevoie de asistenta.  Intrucat, la inceput, nu genera venituri suficiente pentru a fi in masura sa angajeze full-time un expert la Londra, i-am sugerat sa foloseasca serviciile unor oameni cu abilitatile dorite, dar din tari unde salariile sunt mult mai mici.  Asadar, a lucrat initial cu oameni din Romania si Bulgaria si, apoi, a mers chiar mai departe, in Filipine.

Un alt domeniu cu imbunatatiri a fost website-ul companiei.  Geoff se concentrase atat de mult pe livrarea de valoare clientilor sai incat nu s-a ocupat de propriul site, devenit perimat.  Am insistat pe faptul ca website-ul este cartea sa de vizita si este cel putin la fel de important ca si prezentarile sale.  Mai ales in cazul lui, in domeniul solutiilor online de afaceri, este absolut vital sa aiba un website profesionist.  Geoff se ocupa de acest aspect la momentul de fata si va arata in curand publicului noua sa imagine.  A intreprins un exercitiu complet de rebranding.

www.gwamarketing.com